Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 1 January 2014

Selamat Datang 2014,Selamat Tinggal 2013

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2616440/?claim=jugb9z8ha3r">Follow my blog with Bloglovin</a>

Assalamualaikum & Have A Great Day All..

Selamat datang tahun baru..semoga dapat nafas baru dan impian yang lebih indah...banyak cerita Cik Bell nak story kat sini tapi entahla..2013 tinggal kan banyak kenangan kat Cik Bell..harapan yang musnah, impian yang hanya angan-angan bukan realiti, kehidupan yang memberi seribu satu rase dalam hidup Cik Bell..

Mungkin yang baca entry ni ada yang tahu..ada juga yang tak tahu la kan..Cuma Cik Bell nak cakap, apa pun yang Cik Bell harungi tahun ni, hanya satu lagi ujian Ilahi tuk uji sejauh mana pendirian, kasih sayang dan kekuatan yang Cik Bell ada tuk terus hidup sebagai hambaNya..

Ada yang persoalkan macam mana CB harungi sepanjang 6 bulan ni? Apa perasaan CB? Apa Cb nak buat? Mungkin jawapan yang korang dapat sebelum ni tak memuaskan hati korang kan..terus terang,sapa pon kat tempat CB pada waktu dan saat itu akan tahu dan rasa..jadi korang tak perlu la persoal dan harapkan jawapan seperti skema yang ada tertulis dalam kepala korang tu..tanya dari jauh, fahami dari jauh atau dalam diam sangat CB hargai..CB bukan seorang yang berterus terang dalam semua hal,lebih kepada diam dan biar masa yang tentukan..

Sedih, kecewa, marah, rasa tertipu..bila kita luahkan..akan ada yang terasa hati, ada yang terguris dan terluka..solusi mudah, diam dan telan sedalam-dalam nya..Mungkin ada jugak yang kata, "aku tak boleh face camtu kalau kat tempat kau,mungkin aku berhenti je..".. CB?? Its not an easy solution,yet have its own risk..tapi masa depan kita,takdir kita..ada yang boleh kita ubah dan tentukan sendiri..cuma,perlu diiringi tawakal dan berserah..yang lain kita tak boleh elak,jodoh, rezeki, hidup dan mati..semua tu urusan Allah..

Semoga korang semua tak face seperti yang CB pernah alami..mungkin bahagian CB macam ni..peluang dan ruang yang CB ada,perlu digunakan sebaik mungkin tuk hari2 akan datang..korang, teruskan kehidupan ni dengan lebih tabah dan cuba hargai setiap detik dan ketika kita masih dapat melihat & hirup udara atas bumi yang aman ni.. Satu senyuman dapat mengubat seribu luka di hati..Salam :)

No comments:

Post a Comment